1-    از سامانه يادگيري الكترونيكي   دانشگاه به چه منظور استفاده مي شود؟

از اين سامانه هم در ارائه رشته هاي منجر به مدرك به شيوه يادگيري الكترونيكي (e-learning) و هم به عنوان ابزاري كمك آموزشي در درس هاي حضوري دانشگاه استفاده مي شود

 

2-    چه رشته هایي در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشكي تهران به شيوه الكترونيكي ارائه مي شود؟

 با مراجعه به سایت دانشکده مجازی به بخش فراخوان رشته مورد نظر مراجعه و اطلاعات لازم را در فراخوان مطالعه نمائید

 

3-    نحوه پذيرش دانشجو در رشته هاي مجازي دانشگاه چگونه است؟

با مراجعه به سایت دانشکده مجازی به بخش فراخوان رشته مورد نظر مراجعه کنید و اطلاعات لازم در فراخوان را مطالعه نمائید

 

4-    آيا مدارك رشته هاي مجازي دانشگاه اعتبار دارند؟

 مدارک رشته های مجازی از نظر اعتبار کاملا معادل رشته های حضوری دانشگاه می باشد، برای اطلاعات بیشتر می توانید به آئین نامه " دوره های آموزش از راه دور در دانشگاه های علوم پزشکی کشور"  مورخ 1/8/1391  مراجعه نمائید

 

5-    آیا استفاده از اینترنت Dial-Up   برای شرکت در دوره کفایت میکند؟

پیشنهاد می شود برای استفاده از سامانه و شرکت در دوره ها از اینترنت پرسرعت استفاده نمائید اما اگر امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت برای شما فراهم نمی باشد می توانید با بردباری از سامانه استفاده فرمائید لیکن در دریافت و یا ارسال  فایل های سنگین با مشکل مواجه می گردید، که برای رفع شدن این مشکل می توانید فایل های سنگین دروس را از همکلاسی های خود بگیرید و فایل های ارسالی سنگین را نیز از طریق کافی نت و یا مکان های دیگری که اینترنت پرسرعت دارند ارسال فرمائید

 

6-    پرداخت هزینه ها چگونه است؟

 میزان شهریه هر رشته برحسب مقطع و نوع رشته در فراخوان رشته تعیین و برروی سایت اعلام شده است

 

7-    نحوه اطلاع رسانی به دانشجویان مجازی به چه صورت است؟

در سامانه چندین راه جهت اطلاع رسانی به دانشجوان در نظر گرفته شده است از جمله اطلاع رسانی از طریق پیام، اطلاعیه،اخبار سایت دانشکده مجازی، ارسال پیامک،راهنمای کار با سیستم

 

8-    توانمندی های مورد نیاز جهت ورود به رشته های مجازی چیست؟

ویژگی های کلی دانشجویان جهت کار با سامانه در جدول زیر موجود می باشد اما ویژگی خاص هر دانشجو به تفکیک رشته در فراخوان هر رشته وجود دارد که می توانید مطالعه فرمائید


 

9-    شرايط ورود به رشته هاي مجازي (از جمله پيش نياز تحصيلي) چگونه است؟

با مراجعه به سایت دانشکده مجازی به بخش فراخوان رشته مورد نظر مراجعه کنید و اطلاعات لازم در فراخوان را مطالعه نمائید

 

10- آيا تحصيل در رشته هاي مجازي دانشگاه منافاتي با اشتغال، سربازي، طرح نيروي انساني و تحصيل همزمان در رشته ديگر دارد؟

خير. برای اطلاعات بیشتر می توانید به آئین نامه " دوره های آموزش از راه دور در دانشگاه های علوم پزشکی کشور" مورخ 1/8/1391  مراجعه نمائید

 

11- آيا طول مدت مجاز به تحصيل در اين رشته ها با سيستم حضوری تفاوت دارد؟
بلي  
با توجه به ماهیت رشته طول مدت تحصیل در رشته های مجازی میتواند طولانی تر باشد

 

12- آيا تحصيل در رشته هاي مجازي دانشگاه علوم پزشكي تهران هزينه دارد؟

بلي- برای اطلاع از میزان شهریه به فراخوان رشته مورد نظر مراجعه فرمائید


13- نحوه انتخاب واحد و اخذ مدرك براي دانشجويان مجازی دانشگاه چگونه است؟

كليه اين موارد مشابه دانشجويان حضوري است

 

14- آيا اعضاي هيات علمي كه در اين رشته ها تدريس مي كنند همان اعضاي هيات علمي برنامه هاي حضوري دانشگاه هستند؟

بلي، گروه آموزشي مربوطه واحدهاي درسي را پوشش مي دهد

 

15- آيا نحوه ارائه برنامه كاملا به شكل غيرحضوري است؟

خير، با توجه به رويكرد تركيبي (blended learning )، حداقل دو بلوك حضوري در اول و آخر ترم ارائه مي شود. حضور دانشجو در بلوك هاي حضوري، واحدهاي كارآموزي (در صورت وجود) و آزمون هاي نهايي ترم الزامي است. تعداد جلسات حضوری در ابتدای ترم از طرف استاد درس تعیین و در سامانه اعلام می گردد

 

16- آيا برنامه درسي و رئوس مطالب رشته هاي غير حضوري مشابه سيستم حضوري است؟

رئوس مطالب مشابه سیستم حضوری است اما چیدمان دروس و نحوه ارائه آن با توجه به غیر حضوری بودن می تواند متفاوت باشد ، می توانید با مراجعه به برنامه درسی رشته مربوطه اطلاعات لازم را کسب نمائید

 

17- دانشجويان سيستم حضوري دانشگاه چگونه مي توانند از اين سيستم به عنوان كمك آموزشي استفاده كنند؟

بلی، کلیه دانشجویان حضوری دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از بازه حذف و اضافه در هر ترم با استفاده از کد کاربری و رمز عبور سما خود می توانند از سیستم نماد به عنوان کمک آموزشی استفاده نمایند، البته چنانچه برای درسی در سما اطلاعات استاد مسوول و کد درس و گروه توسط ساب ادمین سمای آن دانشکده تکمیل نشده باشد، امکان فراخوانی و اختصاص آن در سایت نماد به مدرسین وجود ندارد. در این موارد لازم است ابتدا اطلاعات درس در سما توسط ساب ادمین آن دانشکده تکمیل شده و موارد کد و گروه درس به دانشکده مجازی اعلام شود تا امکان دسترسی محقق شود 

 

18- اگر درحین مطالعه درس با مشکل مواجه شدم چگونه به استاد دسترسی داشته باشم و رفع اشکال کنم؟

شما می توانید مشکل خود را از طریق منوی پیام با استاد مربوطه درمیان بگذارید، اساتید هر درس برنامه مشخصی را در ابتدای ترم اعلام میکنند که در چه زمان هایی پنل درسی را بررسی و به مشکلات شما می پردازند

 

19- چطور مطمئن شوم که پاسخ تکالیف و آزمون هایم به دست استاد رسیده است؟

 بعد از هر عملیات برای شما پیغامی از طرف سیستم نمایان می شود، ضمنا پس از ارسال، تاریخ ارسال و پاسخ خود را می توانید مشاهده نمائید

 

20- نمرات پایان ترم خود را در کجا دریافت میکنم؟

اگر نام کاربری و رمز عبور سامانه سما را دارید نمرات خود را نیز در سما دریافت می کنید، در غیر اینصورت نمرات خود را در همین سامانه دریافت خواهید کرد

 

21- تفاوت سامانه مدیریت آموزشی دانشگاه (سما) و سامانه نماد در چیست؟

 سما سامانه مدیریت آموزشی دانشگاه می باشد و از طریق آن انتخاب واحد میکنید ولی نماد کلاس درس شماست

 

22- آیا دانشجویان مجازی مانند  دانشجویان حضوری مجاز به استفاده از امکانات رفاهی دانشگاه می باشند؟
امکاناتی نظیر کارت دانشجویی استفاده از پرتال کتابخانه دیجیتال، کتابخانه های دانشگاه برای دانشجویان مجازی نیز وجود دارد اما بدیهی است با توجه به اینکه دانشجویان مجازی شهریه پرداخت میکنند برخی از امکانات رفاهی دانشجویان حضوری را ندارند

 

23- امتحانات پایان ترم بصورت حضوری برگزار می گردد و یاغیرحضوری؟

تمامی امتحانات پایان ترم حضوری است و شرکت در امتحانات حضوری الزامی می باشد

 

24- آیا دانشجویان مجازی کارت دانشجویی دریافت می کنند؟

 بلی


25- آیا ورود و خروج و کارهایی که درسامانه انجام می دهم قابل پیگیری است؟

بلی ورود- خروج ، مدت زمان حضور در سیستم و کارهایی که در آن مدت انجام می دهید کاملا قابل پیگیری و گزارش دهی است